Budowanie przewagi konkurencyjnej w przemyśle – case study
Przewaga konkurencyjna, to coś co pozwala firmie osiągać coraz lepsze zyski i sprawia, że staje się ona dla konkurentów trudnym, a w niektórych przypadkach wręcz niedoścignionym wzorem. Dzięki przewadze konkurencyjnej przedsiębiorstwo nie tylko osiąga zyski, ale też może się rozwijać na nowe obszary. Jest wiele sposobów na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej – jak to zrobić przedstawiamy na przykładzie firmy Hannecard.
Wprowadzenie, czyli kilka słów o Hannecard
Hannecard to międzynarodowe konsorcjum działające w 16 krajach świata, posiadające ponad 20 zakładów przemysłowych, zatrudniające ponad 600 pracowników. Grupa istnieje od 1866 r. specjalizuje się w pokryciach wałków, które mają szerokie zastosowanie w przemyśle. Przedsiębiorstwo oferuje także nowe walce i tuleje. Producent cieszy się dobrą opinią, sprawdzonej marki wśród klientów. Istnienie od XIX wieku to najlepszy dowód, że firma wie jak budować przewagę konkurencyjną.
Nowoczesny park maszynowy
Jak wspomniano omawiana firma oferuje nowe wałki i tuleje. Producent musi zawsze dbać o najwyższą jakość produktów, jeśli chce by dystansowały one konkurencję. Dlatego właśnie w przedsiębiorstwie postawiono na unowocześnianie produkcji. Jest to często kosztowne, jednak zyski z tego płynąć powodują, że w ogólnym rozrachunku warto inwestować w maszyny. Nowoczesny park maszynowy pozwala zakładom przemysłowym oferować wysokiej jakości produkty, na wytworzenie których zużywane jest mniej materiału, a wyroby powstają w krótszym czasie nie na starszych maszynach.
Wykwalifikowana kadra pracowników
Kolejnym istotnym elementem jest ściąganie do firmy pracowników posiadających know – how. Wiedza we współczesnym świecie jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o przewadze jednej firmy nad pozostałymi. Firma nie tylko stara się wyszukiwać takich pracowników, ale też dbać o rozwój własnych, tak by podnosili oni swoje kwalifikacje.
Dywersyfikacja oferty
Omawiany zakład przemysłowy znalazł ciekawy sposób na dywersyfikację swoje oferty. Zamiast powiększać ją o nowe wyroby, przedsiębiorstwo poszerzyło ofertę o usługi. Klienci mogą w nim nie tylko nabyć wały i tuleje, ale także skorzystać z regeneracji i naprawy starych części. Jest to bardzo ciekawe rozwiązanie, bo jeśli specjalista zajmujący się naprawą danego wałka zdiagnozuje, że należy wymienić go na nowy może od razu zaproponować produkty firmy. Staje się zatem mechanik jednocześnie przedstawicielem handlowym.
Comments are currently closed.